Christina Helle

fredag, september 08, 2006

Personlighedstests - så bliver det ikke meget bedre

Siden jeg startede på mit nye arbejde for en måned siden, er jeg i alt blevet udsat for 3 forskellige typer personlighedstests. Én så jeg bedre forstår mig selv, og hvordan jeg reagerer, når jeg bliver stresset. Én så jeg forstår min position i et team. Og endelig én, hvor jeg forstår, hvordan jeg allerbedst får et lykkeligt liv, hvor jeg når mine mål, bliver glad, reagerer hensigtsmæssigt og får andre til at forstå (og måske elske?) mig.

Det er helt fantastisk! - Pludselig kan jeg svare på nogle spørgeskemaer, og derefter se, at jeg er typen der: taler meget, er meget udadvendt, godt kan lide at diskutere, holder af at få tingene gjort - og helst med det samme, og som er glad og har det godt...
Men behøver jeg virkelig TRE tests til at fortælle mig dét? Ville en enkelt kær veninde ikke kunne fortælle mig det samme? Og ville dét i sig selv ikke være langt mere underholdende...?

Min arbejdsplads kan rigtig godt lide tests!