Christina Helle

fredag, april 20, 2007

Helt fantastisk... og så lidt ulækkert

Jeg var til koncert med det hollandske band Within Temptation i Store Vega i går aftes. Hvis du ikke allerede er bekendt med dette helt fantastiske band, er du i dén grad gået glip af noget! Besøg i dette tilfælde straks bandets hjemmeside på www.within-temptation.com


Har man først én gang hørt WT, vil man til evig tid syntes, at Evanessence er et fladt teenageband, som bare har været så heldige at bo i USA fremfor Holland.

Nå, men som sagt var koncerten ovenud fantastisk - alt smeltede sammen i en højere enhed af lyd, lys effekter og god stemning... lige med undtagelse af en enkelt, og temmelig ulækker, undtagelse. Det er nemlig sådan, at WTs "kærne-publikum" er unge mennesker med langt, uvasket hård, i sort lak-tøj med nitter incl. diverse piercinger og tatoveringer (Rigtig læst: jeg falder en smule udenfor). Fred være med det! Men i dén forbindelse bliver jeg simpelthen NØDT til at spørge: Hvorfor skal meget overvægtige teenage-piger nødvendigvis vælge tøj i meget små størrelser? Og hvorfor skal det være gennemsigtigt? Eller bundet sammen af læddersnørrer... Og HVORFOR skal unge mænd med meget langt, uvasket hård headbange i netop mit ansigt? Jovist er jeg en snerpe, men alligevel...
Nå, men altså: ellers en super oplevelse, som alle burde være forundt (med eller uden ildelugtende hår)